BENÁTKY S DĚTMI

Benátky mají svoje kouzlo. Den byl strašně málo. Tak moc jsem se bála davů, že jsme si nakonec nechali jen jeden den. Bylo to málo, jen jsme trošinku nasáli atmosféru a frčeli zpět. Shrnula jsem pár základních postřehů pro rodiny s dětmi a budu ráda, když budete sdílet Vaše tipy pro Benátky.

►►► Naše původní plány v Benátkách

10 tipů pro Benátky s dětmi

1. Správné načasování je nejdůležitější. Překvapilo mě, že ani květen není ideální. Příště bych zvážila březen či září. Lidí bylo opravdu hodně. V poledne se na hlavních trasách nedalo normálně v klidu projít. Krátce po poledni most Rialto byl spíše za trest a rozhodně místo, odkud jsme se snažili rychle dostat pryč.

2. Ubytujete-li se mimo Benátky, oplatí se přijet první lodí. Příjezd už před devátou nám zaručil v podstatě prázdné ulice ze zastávky Zattere až na náměstí Sv. Marka.

O tři hodiny později, už bylo vše jinak. Odpoledne jsme se náměstí museli úplně vyhnout.

3. Brzký příjezd neznamená, že nebudete stát řadu. Opravdu hodně jsme zvažovali, zda se postavíme do řady na vstup do zvonice Svatého Marka (Campanile di San Marco).

Nakonec to nebylo více než 20 minut. (V blízkosti jsou prodejci suvenýrů – děti měly o zábavu postaráno:) A čekání stálo za to…

Výhled na celé Benátky je opravdu úchvatný.

Jen je škoda, že se jede výtahem… Oceňuji vstřícnost zaměstnanců, neb jsme díky nim ušetřili za nejmladší.

Krátce po desaté náměstí sv. Marka ještě bylo liduprázdné.

4. Jídlo, ač často v diskusích na netu hojně haněno, nás nadchlo. Snídaně, svačinky, oběd, zmrzlina (čím dál od náměstí sv. Marka, tím větší porce). Jen je třeba počítat, že dospělá obědová porce zasytí maximálně naši nejmladší. Žádné čekání, velká vstřícnost vůči dětem, výborné víno i káva. Pro nás to byl vysloveně výlet plný skvělého jídla a pití.

5. Od začátku jsme počítali lvy, skončili jsme večer s číslem něco málo přes 200. Pomáhalo nám to v posunu vpřed. Byli opravdu všude.

6. Opravdu škoda by bylo minout antikváriát ALTA ACQUA LIBRERIA.

Už jsem o něm psala na blogu.

6. Celodenní karta na vaporetto v ceně 20 EUR/1osoba se v našem počtu na 1 den neoplatila. Než jsme se rozkoukali, že bychom mohli přejet jinam bylo pozdní odpoledne a nejmladší měla v nohách asi rekordní počet kilometrů ve městě. Určitě bychom využili, pokud bychom zůstali alespoň o den déle. Lákala nás pláž Lido.

Na Benátky jsme však měli jen jeden den. Den předtím jsme strávili na pláži Sottomarina, stejně tak den po Benátkách jsme plánovali leháro na pláži (Lido di Jesolo).  Po zjištění, že máme ještě dostatek sil jsme pokračovali za naším průvodkyní – naší nejmladší.

7. Osvědčilo se nám ji zaměstnat mapou. S cílem vyhnout se odpoledním davům jsme neměli problém občas zabloudit, návrat na hlavní trasy byl jednodušší, než se původně zdálo. Díky jejímu vedení jsem se dostali opravdu mimo hlavní turistickou promenádu.

8. Šipka směrem k WC neznamená, že je za rohem. Občas je to taky na čtvrthodinu bloudění. Mapa veřejných záchodků by se v našem počtu rozhodně hodila. Jednodušší bylo zastavit se na kávu či zmrzlinu. Pitnou vodu můžete během procházky průběžně doplňovat ve fontánkách, které potkáte nejen na hlavní trase.

9. Den je pro Benátky strašně málo, zvlášť jedete-li s dětmi. S kočárkem bych tam nejela, i pro pětiletou to byl výlet především o zmrzlině. Pro školáky má výlet daleko větší kouzlo. Fotky z Benátek najdete na veřejném FB albu – ITÁLIE S DĚTMI.

10. A ke gondolám na závěr: Z břehu to občas bylo jako malá groteska. Na vodě byly často jedna za druhou….

Hledáte další tipy pro dovolenou s dětmi v Itálii? Možná Vás bude zajímat:

Naše původní plány + tipy “KDYŽ V BENÁTKÁCH PRŠÍ”

Ukládáte si inspiraci na Pinterest? Nezapomeňte na tento článek.

1 thought on “BENÁTKY S DĚTMI”